نفوذ امواج راديو اربعين بر دل زائران حسيني
دست‌اندركاران راديواربعين در واحد 162 روابط عمومي پاي حرف‌هاي مردم نشستند.

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، در آستانه اربعين حسيني امور مخاطبان اداره كل روابط عمومي ميزبان تهيه كننده، مجري و برخي از دست‌اندركاران راديو اربعين شد.

راديو اربعين از 4 سال پيش تاكنون از اول ماه صفر تا پايان راهپيمايي اربعين همگام با زائران حسيني به طور 24 ساعته به اين رويداد بزرگ و بزرگ‌ترين تجمع دوستداران امام حسين(ع) مي‌پردازد.

تماس ها با واحد 162 هنگام  پاسخگويي عوامل اين راديو با مردم گاهي به 30 نفر در صف انتظار مي‌رسيد كه گوياي اشتياق مردم براي گفت‌وگو با عوامل اين راديو بود. بيشتر تماس‌ها حاوي پيام‌هاي تشكر از برنامه و صراحتش در پيگيري مطالبات مردم بود . درخواست پخش سخنراني، مداحي و ادعيه نيز بخش قابل توجهي از اين تماس ها را به خود اختصاص مي‌داد. انتقاداتي هم در زمينه پخش نكردن صداي مداحان موردنظر مخاطبان و يا سخنراني هاي درخواستي آنها بود كه آن هم حاكي از اقبال اين راديو نزد مخاطبان اين رسانه گرم بود.

فرهاد عباسي و نوشين رهگذر تهيه كننده، جواد تشكري، فاطمه عباسي و هستي دخت توكل مجريان اين راديو از جمله دست‌اندركاراني بودند كه به تماس هاي مردم پاسخ گفتند. فاطمه عباسي يكي از مجريان پرطرفدار اين راديوشت كه در طول 4 سال يكي از مجريان ثابت اين راديو به شمار مي آيد . او  درخصوص استقبال مردم از راديو اربعين به خبرنگار روابط عمومي گفت: تعداد مخاطبان اين راديو به ميليون‌ها نفر مي‌رسد كه از تعداد مجموع مخاطبان شبكه‌هاي ديگري راديو بيشتر است. او علت اين استقبال را رويكرد مطالبه گري اين راديو دانست و گفت: در رويدادي چون رويداد بزرگ اربعين، همه در خدمت دوستداران امام حسين (ع) هستيم. در چنين جايگاهي همه حتي مسئولان خادم زائران محسوب مي‌شوند و همه بايد پاسخگوي عملكردشان باشند. او افزود: رسانه بايد زبان مردم باشد و در راديو اربعين اين امر كاملا محقق شده است.

جواد تشكري نيز در پاسخ به علت استقبال مردم از اين راديو گفت: همانطور كه 162 پل ارتباطي مردم با رسانه ملي است راديو اربعين نيز حلقه اتصال مردم با مسئولان برگزاري اين مراسم بود. او كه از اولين سال راه‌اندازي اين راديو تا كنون مجري اين راديو بوده اعلام كرد: ما تمام درخواست‌ها، ديدگاه‌ها، انتقادات و پيشنهادهاي مردم را بدون دخل و تصرف و با همان لحن براي مسئولان در ارتباط زنده بازگو مي‌كرديم و مسئولان نيز ملزم به پاسخگويي مي‌شدند.

او اضافه كرد: اطلاع رساني از اوضاع آب و هوا، احتمال طوفان و راهنمايي زائران در اين خصوص نيز بسيار مورد توجه مردم قرار گرفته و مسئولان نيز از اين رويكرد راديو و اطلاع رساني به موقع آن قدرداني كرده‌اند.

گفتني است امور مخاطبان روابط عمومي سازمان به طور 24 ساعته پذيراي ديدگاه‌هاي مخاطبان است و در تمام برنامه‌ها براي آگاهي مردم از راه ارتباطي با رسانه ملي شماره 162 معرفي مي‌شود.

اين شماره در طول ايام راهپيمايي اربعين مكررا از راديو اربعين اعلام مي‌شد تا مردم نظراتشان را در خصوص اين راديو نيز اعلام كنند.

تاریخ انتشار: دوشنبه 7 آبان 1397