دكتر علي عسكري در نشست نقش رسانه ملي در تقويت اشتغال و توليد مطرح كرد:
تقويت توليد ملي به جاي واردات، اولويت اصلي رسانه ملي
رئيس سازمان صدا و سيما ترويج فرهنگ اشتغال‌زايي و حمايت از كالا و خدمات ايراني را ، در صدر دستور كار شبكه‌هاي راديويي، تلويزيوني و برون‌مرزي‌ اعلام و خاطرنشان كرد: رويكرد اصلي رسانه ملي، پخش برنامه‌هاي جذاب در زمينه اشتغال‌زايي و تشويق مردم به سرمايه‌گذاري در اين حوزه است.

رئيس سازمان صداوسيما در نشست نقش رسانه ملي در تقويت اشتغال و توليد كه با حضور علي‌اصغر مونسان،معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي و اعضاي فراكسيون توليد و اشتغال مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، راهبرد رسانه ملي در سال حمايت از كالاي ايراني را حمايت از توليد ملي عنوان كرد و گفت: هدف اصلي رسانه ملي تقويت توليدات داخلي به جاي گرايش به واردات  است و با قدرت آن را پيگيري مي كنيم.

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، دكتر علي عسكري با بيان اينكه در سال حمايت از كالاي ايراني ترويج فرهنگ اشتغال‌زايي و حمايت از كالا و خدمات ايراني را در دستور كار شبكه‌هاي راديويي، تلويزيوني و برون‌مرزي‌ قرار داده ايم خاطرنشان كرد:با توجه به تلاش‌ دشمن براي ترويج روحيه يأس و نااميدي در كشور، رويكرد سازمان صداوسيما در حوزه‌هاي راديو، شبكه‌هاي تلويزيوني سراسري، استاني و برون‌مرزي بر اميدآفريني، توليد و پخش برنامه‌هاي جذاب در زمينه اشتغال‌زايي و تشويق مردم به سرمايه‌گذاري در اين حوزه استوار است.

 رئيس رسانه ملي ،با تاكيد بر نقش اشتغالزايي در پيشبرد اهداف اقتصادي كشور و اجراي شعار حمايت از توليد ملي ، از برنامه ريزي دقيق و گسترده صدا و سيما براي تحقق اين امر خبرداد و همكاري دولت و مجلس را در اين زمينه خواستار شد.
دكتر علي عسكري خطاب به نمايندگان عضو فراكسيون توليد و اشتغال مجلس تصريح كرد: اگر چه رسانه ملي به لحاظ منابع در شرايط مالي سختي به سر مي‌برد اما آمادگي دارد تا با توليد فيلم‌ها، سريال‌ها و مستندهاي فاخر ، زمينه‌هاي توسعه، اشتغال، كارآفريني و گردشگري در همه استان هاي كشور را فراهم كند.
رئيس سازمان صداوسيما خاطرنشان كرد: در اين مسير، شبكه تخصصي ايران كالا آماده است كالا، خدمات و كارآفرينان برتر كشور را به عنوان الگو هاي موفق خود اتكايي معرفي كند.

دكتر علي عسكري به نقش شبكه‌هاي برون‌مرزي در افزايش صادرات غيرنفتي كشور اشاره كرد و افزود: شبكه‌هاي برون‌مرزي آمادگي دارند تا علاوه بر شناساندن ايران از زواياي مختلف گردشگري،نقشي موثر در  افزايش صادرات و همچنين برندسازي محصولات ايراني در دنيا ايفا كنند.

رئيس رسانه ملي از تصميم براي معرفي 40 كارآفرين برتر در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي خبر داد و گفت:با توجه به قابليت هاي كشور در زمينه پتروشيمي و توليد محصولات كشاورزي ، آمادگي داريم موفقيت هاي بخش هاي دولتي و خصوصي را در زمينه هاي ذكر شده از طريق شبكه هاي برون مرزي به دنيا معرفي كنيم.
* گردشگري ابزاري مناسب براي ايجاد شور و نشاط در جامعه

علي‌اصغر مونسان، معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي نيز در اين نشست با اشاره به ابعاد فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي گردشگري در كشور گفت: در شرايطي كه كشور در فشارها و تحريم‌هاي شديد اقتصادي قرار دارد، گردشگري ابزاري مناسب براي ايجاد شور و نشاط در جامعه محسوب مي‌شود و در شرايطي كه غربي‌ها با تبليغات مسموم و منفي عليه كشورمان سعي در كاهش ميزان ورودي گردشگران خارجي به داخل كشور دارند، روند افزايش گردشگر خارجي نشان از معرفي درست ايران از طريق رسانه ها دارد به طوري كه در مدت سه ماهه اول امسال شاهد افزايش 28 درصدي ميزان ورود گردشگران خارجي به كشو بوديم و اين آمار در تير ماه به بيش از 50 درصد رسيده است.
مونسان با اشاره به اينكه صنايع‌دستي با كمترين حمايت دولتي و قانوني صادرات 500 ميليون دلاري را رقم زدند خاطرنشان كرد: ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي در صورت بهره‌مندي از حمايت‌هاي دولت و قانون، ظرفيت افزايش صادرات تا 2 ميليارد دلار را دارد.
معاون رئيس‌جمهوري با بيان اينكه از ابتداي امسال تاكنون پنج درصد كاهش ميزان خروج گردشگر از داخل به خارج را داشتيم كه با اين كار از ميزان خروج ارز از كشور كاسته مي‌شود، از رئيس رسانه ملي خواست تا بخشي از زمان پخش برخي شبكه‌هاي سيما در اختيار معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري داخل كشور قرار گيرد.

 راه‌اندازي شبكه «مردم» براي معرفي انتشار اخبار اميدبخش

 در ادامه اين نشست، نمايندگان عضو فراكسيون توليد و اشتغال مجلس به طرح ايده‌هاي خود براي بهبود نقش رسانه ملي در تقويت اشتغال و توليد پرداختند.

 احمد همتي، نماينده مردم سمنان، مهديشهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه براي رسيدن به نقطه مطلوب در زمينه گردشگري بايد نگاه مردم دنيا به جمهوري اسلامي را اصلاح كنيم گفت: بايد مرتباً در شبكه‌هاي مختلف داخلي و خارجي، فرصت‌هاي مناسب در حوزه گردشگري سلامت، اكو توريسم و... در قالب برنامه‌هاي شاد و جذاب به مردم معرفي شوند.
نماينده مردم سمنان، مهديشهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي به اشاره به تاكيد جمعي از  نمايندگان مجلس براي تقويت ارتباط رسانه ها  با مردم، تصريح كرد :بايد ارتباط ميان مردم، دولت و مجلس را تقويت و فضايي مناسب براي انتشار اخبار و اطلاعات اميدآفرين ايجاد كرد.
يعقوب شيوياري، نماينده مردم ميانه در مجلس شوراي اسلامي نيز خواستار آن شد كه در فيلم‌ها و سريال‌ها بيشتر به حمايت از كالاي ايراني توجه شود.

شهرام كوسه غراوي، عضو كميسيون عمران مجلس هم ترويج و آموزش اشتغال‌زايي در ميان جوانان را از مهمترين راهبرد هايي ارزيابي كرد كه رسانه ملي مي تواند به آن كمك كند.
نقش رسانه ملي در ترويج فرهنگ كارآفريني به‌جاي كارمندي براي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي، توجه جدي به مشكلات مردم مناطق محروم و مرزنشين، تأكيد بر جاذبه‌هاي اقتصادي، فرهنگي و گردشگري مناطق مختلف كشور و ا ستفاده از ظرفيت شبكه‌هاي برون‌مرزي براي تقويت بخش خصوصي و تشويق آنان به صادرات از جمله محورهاي سخنان نمايندگان عضو فراكسيون توليد و اشتغال مجلس در اين نشست بود.

تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 مرداد 1397