معاون منابع مالی و سرمایه انسانی:
تبلیغ و پخش رایگان، هدیه رسانه ملی به صنایع فعال در عرصه اقتصادی

معاون منابع مالی و سرمایه انسانی سازمان گفت: مهم ترین برنامه عملی و اقدام رسانه ملی در سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل" تاسیس شبکه ایران کالاست.

احمد شهریاری در گفت و گو با شبکه ایران کالا این مطلب را بیان کرد و افزود: این شبکه با ایفای نقش واسط بین حلقه تولید، توزیع و مصرف، کالاهای ایرانی را که به دست ایرانی ها تولید شده به همگان می شناساند.

وی گفت: شاید شاخصه مهم رسانه ملی برای همراهی با صنعت، اقتصاد و خودکفایی کشور و شکل عملیاتی بخشیدن به اقتصاد مقاومتی، تاسیس شبکه ایران کالا باشد که در نوع خود جزو اقدامات بی نظیر است.

شهریاری افزود: رسانه ملی در کشور ما از اعتبار بالایی برخوردار است و می خواهیم از این اعتبار برای پیشرفت اقتصاد ملی و مقاومتی بهره ببریم و تضمین هایی ایجاد کنیم تا مردم وقتی کالای ایرانی را می بینند که در یک واحد کوچک تولید و عرضه می شود، خوب بشناسند و بدانند چه خدمات پس از فروشی دارد.

شهریاری در خصوص تعرفه آگهی و تبلیغات درشبکه ایران کالا توضیح داد: شاید رقابتی را در هزینه های تولید داشته باشیم و کسانی که هزینه تولید را خودشان بپردازند قطعا اولویت خواهند داشت، اما هزینه تبلیغ و پخش را رسانه ملی به تمام صنایعی که قصد دارند در عرصه اقتصادی فعال باشند، هدیه می کند.

وی ادامه داد: بدین وسیله به آنها کمک می شود تا خودشان را معرفی کنند و بعد در ادامه مسیر آن موقع که به نقاط مطلوب تری از توفیق رسیدند، به بخش های دیگر شبکه ها بروند که به طور طبیعی از نظام تبلیغاتی خاص خود برخوردارند.

شهریاری درباره سازوکار ارتباط این شبکه با بنگاه ها، گفت: در مرحله اول، قطعا صنایعی را که قدرت تبلیغ دارند دعوت و برایشان تبلیغ و سپس آن ها را به بخش مصرف معرفی می کنیم.

بعد از تقویت بنگاه ها و صنایع در این شبکه ، به تدریج آن ها را به سایر شبکه ها با نرخ مناسب تری که کار تبلیغ را برایشان انجام دهد، معرفی می کنیم. همچنین کسانی که در سایر شبکه ها تبلیغ می کنند و اتفاقا برای کسانی که الان هزینه پرداخت می کنند، بسته های تشویقی قائل می شویم و در شبکه ایران کالا به شکل رایگان تبلیغ می کنیم.

شهریاری از مستند، تیزر تبلیغاتی ، انیمیشن، نمایش و خبر به عنوان سبک های مختلف برنامه سازی در شبکه ایران کالا نام برد و افزود : شبکه ایران کلا به زودی راه اندازی می شود.

وی گستره جغرافیایی شبکه را کل کشور بیان کرد و گفت سعی ما بر این هست که شبکه با کیفیت HD باشد و قطعا باید هزینه کنیم تا به این نقطه برسیم.

معاون منابع مالی و سرمایه انسانی در پایان به حضور شبکه ایران کالا در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: این شبکه قطعا وب سایت و وبلاگ خواهد داشت و ارتباطات دیگری را هم در فضای مجازی برقرار خواهیم کرد که بتواند مکمل این رسانه در ارائه خدمات بهتر باشد.

برگرفته ازهفته نامه صداوسیما

تاریخ انتشار: یکشنبه 1 اسفند 1395