رئيس رسانه ملي در آيين اختتاميه نخستين جشنواره مردمي برنامه‌هاي نوروزي صداوسيما تأكيد كرد:
همه دارايي ما مردم هستند و همه ما براي جلب رضايت آنان تلاش مي‌كنيم

رئيس رسانه ملي با قدرداني از زحمات برنامه‌سازان نوروزي صداوسيما اظهار داشت: همه دارايي ما مردم هستند و همه ما براي جلب رضايت آنان تلاش مي‌كنيم و در اين ميان كسب رضايت بيش از 90 درصدي مخاطبان در نوروز 97 اتفاق مهمي بود كه با همدلي خانواده صداوسيما حاصل شد.

 

به گزارش روابط عمومي رسانه ملي، دكتر علي عسكري، در آيين اختتاميه نخستين جشنواره مردمي برنامه‌هاي نوروزي رسانه ملي گفت: رسانه ملي در يك شرايط سخت رسانه‌اي و با وجود رقبا و دشمنان فراوان توانست در نوروز97 موفق به جذب 86/7 درصدي مخاطبان شود.

رئيس رسانه ملي خاطرنشان كرد: هنرمندان رسانه ملي در برنامه‌هايي مانند پايتخت و دورهمي و همچنين مستندها و برنامه‌هاي تركيبي توانستند رضايت بيش از 90 درصدي مخاطبان را كسب كنند.

دكتر علي عسكري خاطرنشان كرد: در شرايطي كه شبكه هاي ماهواره‌اي و همچنين فضاي مجازي به رقابتي سرسختانه با رسانه ملي مي‌پرداختند، برنامه‌سازان با هوشمندي،هنرمندانه و درك زيبايي‌شناسي به ميدان آمدند و رضايت مخاطبان را به دست آوردند.

رئيس رسانه ملي، آثار توليدي در صداوسيما را بانشاط و پرجاذبه عنوان و ابراز اميدواري كرد كه كاركنان رسانه ملي در سال 97بهتر از گذشته كار كنند و شاهد رشد برنامه‌هاي جذاب در راديو و تلويزيون باشيم.

رئيس سازمان صداوسيما در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تجليل از جايگاه شهيدان به‌ويژه شهداي مدافع حرم، آسايش امروز را مرهون جان‌فشاني‌هاي آنان دانست و تأكيد كرد: نمونه كوچكي از ايجاد ناآرامي در بخش‌هايي از سريال پايتخت با حضور داعش، به‌خوبي نشان داد كه شهدا ازخودگذشتگي كردند تا ما در كنار هم نوروز را در آرامش پشت سر بگذرانيم.

دكتر علي عسكري در ادامه با تأكيد بر اينكه در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بايد گام‌هاي بهتر و مؤثرتري در زمينه تحقق شعار سال و حمايت از كالاي ايراني برداريم تصريح كرد: كالاي ايراني، نشان‌دهنده هويت كشور است و اميدوارم در سال 97 اقدامات رسانه ملي را در جهت معرفي كالاهاي ايراني و همچنين فراهم كردن زمينه‌هاي رشد و ارتقاي نشاط اجتماعي، عظمت، اقتدار و پيشرفت ملت ايران رقم بزنند.

رئيس رسانه ملي، سه عنصر هنر، علم و تعهد را لازمه توليدات فاخر رسانه‌اي عنوان كرد و گفت: يك محصول رسانه‌اي فاخر و داراي اثر ماندگار، هم هنر فوق‌العاده، هم علم و دانش و هم تعهد را داراست و اين امر به شادماني، رشد و جهت‌دهي مخاطبان كمك مي‌كند.

*  رضايت بيش از 90درصدي مخاطبان از برنامه‌هاي تلويزيون

 


مرتضي ميرباقري، معاون سيماي رسانه ملي نيز در آيين اختتاميه نخستين جشنواره مردمي برنامه‌هاي نوروزي  97 از رضايت بيش از 90درصدي مخاطبان رسانه ملي خبر داد.

معاون سيما با بيان اينكه بر اساس آخرين نظرسنجي‌اي كه دو هفته بعد از اتمام برنامه‌هاي نوروزي 97انجام شد 86/7 درصد از مخاطبان رضايت داشتند گفت: دو برنامه دورهمي و پايتخت به ترتيب با 92 درصد و 95 درصد، رضايت مخاطبان را از آن خود كردند.

او افزود: برنامه‌هاي نوروزي راديو و تلويزيون بدون شك پرشنونده‌ترين و پربيننده‌ترين برنامه‌هاي نوروزي را رقم زدند و تمام نظرسنجي‌ها حاكي از آن است كه نوروز 97 يكي از پررونق‌ترين نوروزهاي رسانه ملي بود.

ميرباقري با بيان اينكه در عصر ماشين و تحولات صنعتي و تكنولوژيكي و اضطراب‌ها و استرس‌ها، قطعاً نياز به نشاط و شادي و جلب رضايت مخاطبان مهم است خاطرنشان كرد: رضايت مخاطب، پيش‌نياز اساسي هر نوع نوآوري، خلاقيت و ابتكار در كارهاست و به هر ميزان، افكار عمومي را راضي نگاه داريم، در كارهاي آن‌ها گره‌گشايي صورت مي‌گيرد.

او افزود: در حال حاضر در كشور بيش از 10 ميليون جوان دانشگاهي و فارغ‌التحصيل داريم و برنامه‌سازي براي آن‌ها امري ضروري است.

ميرباقري با تأكيد بر اينكه در سال 96 در كشور علاوه بر مسائل عمومي با يك سري سوانح هوايي،دريايي و زميني از قبيل زلزله روبه‌رو بوديم كه كام مردم را تلخ كرد گفت: بيش از بيش نياز داشتيم كه در نوروز 97 به نياز مردم پاسخ دهيم و اميدواريم برنامه‌هاي نوروزي و بهاري ما نويد سالي پربار و پربركت در برنامه‌سازي بدهد و هنرمندان آثار گران‌سنگي را خلق كنند و جامعه از اين ظرفيت عظيم، نهايت استفاده را داشته باشد.

معاون سيما با بيان اينكه امسال علاوه بر افكارسنجي از روش تعاملي نيز  براي كسب رضايت مخاطبان راديو و تلويزيون استفاده شد تصريح كرد:نوزده و نيم  ميليون آراي مردمي در رابطه با برنامه‌هاي راديو و تلويزيون كسب شد كه از كساني كه از اين روش استفاده كردند نيز تقدير ويژه خواهد شد .

 

معاون صداي رسانه ملي در نخستين جشنواره مردمي برنامه‌هاي نوروزي عنوان كرد:

 

حمايت 35.9 درصدي مردم از راديو در تعطيلات نوروز

 

حميد شاه‌آبادي، معاون صداي رسانه ملي، آمار 35.9 درصدي مخاطبان راديو در تعطيلات نوروز را افتخار و ركورد جديد براي صداوسيما عنوان كرد و گفت: خوشبختانه راديو مستقل از همه بخش‌ها، فضاي جديدي براي عرض‌اندام پيدا كرده است و اين فضا را عناصر خدمت‌گزار در رسانه ملي با توانايي‌هاي خود رقم زده‌اند.

 شاه‌آبادي با تحسين و قدرداني از مخاطبان براي حمايت از راديو گفت: مردان و زنان كشورمان با ارتباط نزديك‌تر و تعامل جدي‌تر، در نخستين جشنواره مردمي برنامه‌هاي نوروزي از راديو به‌عنوان رسانه گرم، حمايت كردند.

 معاون صدا با بيان اينكه نخستين جشنواره مردمي برنامه‌هاي نوروزي فرصتي براي رقابت نوين در عرصه راديو را فراهم كرد اظهار داشت: عنصر رقابت، بزرگ‌ترين عامل پيشرفت در كشور محسوب مي‌شود و اگر در هر عرصه‌اي رقابت وجود داشته باشد، به آينده بهتر مي‌توان اميدوار بود.

 

شاه‌آبادي با تأكيد بر اينكه كاركنان راديو حق بزرگي بر فرهنگ و عرصه رسانه‌اي كشور دارند تصريح كرد: عليرغم اينكه هنرمندان و كاركنان راديو كمتر ديده مي‌شوند، تلاش كردند تمام توانايي و هنر خود را با ظرافت هر چه بيشتر به مخاطبان خود ارائه كنند و اگر فضاي رقابتي سبب مي‌شود تا شاهد پيشرفت جدي در راديو باشيم.

 معاون صدا با بيان اينكه در نوروز 97 هنرمندان و كاركنان راديو در حوزه طنز و اتفاقات نوين، خوش درخشيدند خاطرنشان كرد: در حال حاضر بيش از 800 عنوان برنامه از شبكه‌هاي راديويي پخش مي‌شود و برخي از شبكه‌ها بين 18 تا 21 ساعت برنامه توليدي در شبانه‌روز پخش مي‌كنند و اين حجم از توليد برنامه در معاونت صداي رسانه ملي، بسيار بالاست.

 

شاه‌آبادي، نخستين جشنواره مردمي برنامه‌هاي نوروزي را عرصه‌اي جديد براي فراهم شدن ميدان رقابت در رسانه ملي عنوان و تصريح كرد: هنرمندان و كاركنان راديو، با كمترين امكانات، بهترين اوقات را براي مخاطبان فراهم مي‌كنند و تلاش مي‌كنيم مسائل و مشكلات راديو را كم كنيم و در اين باره نيز اقدامات خوبي صورت گرفته است.

 او افزود: به‌عنوان مثال راديو سلامت با راه‌اندازي كمپين 6030 در روزهاي نوروز، براي مردم پيام سلامتي به همراه آورد.

 

معاون صدا با اشاره به اينكه راديو با 7 برنامه از 7 شبكه راديويي در نخستين جشنواره مردمي برنامه‌هاي نوروزي شركت كرد گفت: سال 97 براي مردم، سال معرفي برنامه‌هاي جديد به‌جاي معرفي شبكه‌هاي راديويي جديد خواهد بود.

 شاه‌آبادي با بيان اينكه فرصت‌هاي زيادي در راديو وجود دارد خاطرنشان كرد: همكاران ما در راديو تلاش مي‌كنند اين فرصت‌ها را بيشتر به مخاطبان خود معرفي كنند و در روزهاي نوروز، پخش برنامه‌هاي نمايشي در راديو نمايش با مخاطب ارتباط نزديك‌تري پيدا كرد.

تاریخ انتشار: یکشنبه 2 اردیبهشت 1397