برگزاری کارگاه آموزشی مرکز تلفن یونیفای (زیمنس سابق)در مرکز آذربایجان شرقی
کارگاه آموزشی مرکز تلفن یونیفای (زیمنس سابق) با هدف کسب مهارت در بهره برداری از مرکز تلفن یونیفای ویژه عناوین شغلی مهندس فنی، کمک مهندس فرستنده و تکنسین فرستنده از تاریخ 24 تا 97/9/28به مدت 40 ساعت با حضور مدرس کارگاه آقای مصطفی صالحی در مرکز آذربایجان شرقی در حال برگزاری است.

     امروزه بیشتر فناوری‏ های ارتباطات زمینی مبتنی بر پروتکل اینترنت شده‏ اند. مراکز تلفن جدید در مراکز سازمان صدا و سیما نیز با قابلیت‏ های مبتنی بر پروتکل اینترنت خریداری و نصب شده‏ اند. با توسعه نصب این مراکز تلفن در تهران، مراکز فناوری FX نیز جمع شده و در حال حاضر ارتباطات تلفنی مراکز استان ها با تهران (و بالعکس) و مراکز استان ها با یکدیگر بدون نیاز به کد شهری، بدون نیاز به سیستم FX با بالاترین کیفیت صورت می ‏پذیرد. مرکز تلفن یونیفای (زیمنس سابق) یکی از مراکز تلفنی است که مبتنی بر پروتکل اینترنت بوده و معاونت توسعه و فناوری رسانه اقدام به خرید و نصب آن در مراکز نموده است. در حال حاضر کارشناسان شاغل در مراکز تلفن ارتباطات زمینی مهارت و توانمندی لازم در زمینه نگهداری و بهره ‏برداری از این مراکز تلفن را ندارند و نیاز است تا با گذراندن کارگاه آموزشی مدنظر شرکت ارائه دهنده این محصول در ایران (شرکت پارس شایان مهر) به مهارت در نگهداری و بهره برداری از این مراکز دست یابند چرا که لازمه کار با این مراکز تلفن داشتن دانش و مهارت فنی استفاده از سخت افزار و نرم افزار مرکز تلفن یونیفای، مهارت کار کردن با نرم افزار اپراتوری و نحوه تغییر دادن دستورات می باشد.

    فراگیران در این کارگاه با مباحثِ انواع شلف‏ ها، بردها و سخت ‏افزار مراکز یونیفای، معماری لینوکس مراکز تلفن یونیفای، نحوه نصب سیستم عامل و تنظیمات آن، معرفی AMO ها و عملکرد هر یک از آنها، معرفی AMO های راه انداز سیستم، معرفی قابلیت های مرکز و آشنایی با COS، تعریف انواع مشترکین آنالوگ، دیجیتال و IP و تنظیمات مربوط به آنها، معرفی COP و COT، نحوه تعریف انواع ترانک‏ ها، تعریف LCR، راه اندازی قابلیت‏ های مختلف برای مشترکین و آموزش تنظیم AC-Win و تعریف آن برروی دستگاه آشنا می­ شوند.

 

پیوستها

تاریخ انتشار: سه شنبه 27 آذر 1397