برگزاری کارگاه آموزشی مرکز تلفن آلکاتل در معاونت توسعه و فناوری رسانه
کارگاه آموزشی مرکز تلفن آلکاتل با هدف توانمندسازی فراگیران در بهره برداری و تنظیمات سیستم مرکز تلفن آلکاتل ویژه عناوین شغلی مهندس فنی و کاردان انتقال و انتشار، از تاریخ 18 تا 99/11/29 به مدت 36 ساعت با حضور مدرس کارگاه آقای وحید بابایی در ساختمان شیشه ­ای در حال برگزاری است.

      در حال حاضر سازمان صدا و سیما برای کاهش هزینه های تلفنی و مباحث امنیتی به جای استفاده از بستر مخابرات، از بستر اختصاصی STM1 استفاده می نماید. مرکز تلفن آلکاتل، یکی از این سرورهای تلفنی اختصاصی می باشد که زیر بار قرار گرفته است. اما در حال حاضر کارشناسان شاغل در مراکز تلفن ارتباطات زمینی مهارت لازم در زمینه نگهداری و بهره‏ برداری از این مرکز تلفن را ندارند. بنابراين لازم است با گذراندن گارگاه آموزشی نحوه نگهداری از مرکز تلفنی آلکاتل را فراگیرند تا بتوانند در این راستا خدمات موثرتری به همکاران خود نظیر ارائه خطوط جدیدVOIP ، آنالوگ و دیجیتال، عیب یابی خطوط تلفنی، ارائه فیچرها و امکانات مختلف به مشترک مورد نظر و نیز برقراری ارتباط با مراکز تلفنی دیگر را انجام دهند.

     فراگیران در این کارگاه آموزشی با مباحثِ مبانی شبکهNETWORK+ ، ساختار کلی مرکز تلفن، اجزاء، شلف ها و بردهای مختلف سیستم، بررسی بخش های مختلف سیستم در محیطMGR ، مجموعه دستورات نگهداری سیستم در محیطVT320، بررسی ساختار شبکه ای مرکز تلفن، برقراری ارتباط با مخابرات و مراکز تلفنی دیگر، راه اندازی و SET UP یک لینک E1 وCO TRUNK، تعریف انواع خطوط آنالوگ، دیجیتال،IP و فیچر های آن ها، کنترل و مانیتورینگ سیستم مرکز تلفن از طریق وب، انواع گروپ ها CALL PICKUP, HUNT GROUP  وCOS ها، ایجاد محدودیت تماس خروجی و نوشتن ROUT برای تماس های ورودی و خروجی آشنا می ­شوند.

تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 بهمن 1399