برگزاری کارگاه آموزشی«آداب پذیرایی و تشریفات» در مرکز اصفهان
کارگاه آموزشی آداب پذیرایی و تشریفات با هدف ارتقای سطح دانایی، توانایی (مهارت)، نگرش فراگیران و حرکت به سوی بهبود و تعالی فردی، شغلی و سازمانی نسبت به اصول کلی و استانداردهای بین المللی پذیرایی، تشریفات و بهداشت طراحی شده‌ است و از تاریخ 98/09/19 تا 98/09/20 به مدت 16 ساعت در مرکز اصفهان در حال برگزاری می­باشد.

در این کارگاه آموزشی تعداد 24 نفر از خدمتگزاران آن مرکز حضور دارند و محتوای آموزشی آن توسط آقای محمد علی زارعی تدریس می‌شود.

امروزه ارائه خدمات و روابط تجاری در سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی دنیا، تنها در معاملات، قراردادها و ارائه کالا یا خدمات خلاصه نمی‌شود. بلکه در جهان پر رقابت فعلی، سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی موفق هستند که به اصول، آداب و تشریفات تجاری، اداری و فروش مسلط بوده و به نوعی مشتریان، شرکاء و حتی کارکنان خود را راضی نگه دارند. با توجه به اینکه کارکنان پیشخدمت در خط اول برخورد با ذینفعان مؤسسات اقتصادی نقش و کارکرد متفاوتی دارند و با توجه به ماهیت خدماتی که ارائه می‌دهند به نوعی پیشانی مؤسسه یا سازمان محسوب می‌شوند و می‌توانند فضا و تصویری زیبا، دلنشین و صمیمی را از مؤسسه اقتصادی به نمایش بگذارند. بنابراین فضای مطلوب به خوبی ایفاء نمی‌شود مگر با آموزش، تغییر رفتار و تسلط بر نحوه برخورد، پذیرایی، آداب معاشرت و رعایت صرفه و صلاح‌های سازمانی. پیشخدمت اداری در سازمان صدا وسیما در حوزه خدمات، از مشاغل گروه شغلی امور اداری بوده و وظایف آن شامل: سرو انواع خوراکی و پذیرایی در جلسات اداری، جمع آوری و شستشوی ظروف پذیرایی، انجام نظافت و چیدمان وسایل در آبدارخانه، استفاده بهینه از انرژی (برق، گاز، آب)، تفکیک زباله، رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، رعایت مقررات اداری و آداب اجتماعی در برقراری ارتباط با پرسنل و ارباب رجوع و انواع جا به جایی می باشد.

فراگیران در این کارگاه آموزشی با مباحثی نظیر: مروری بر تاریخچه سازمان صدا و سیما، جایگاه رسانه ملی و نقش رسانه در توسعه و پیشرفت کشور، مأموریت، اهداف و چشم انداز رسانه ملی، تشریح وظایف سازمان، تحلیل واحدهای سازمانی (صف- ستاد) و تحلیل وظایف شغلی فراگیران آشنا می‌شوند.

پیوستها

تاریخ انتشار: سه شنبه 19 آذر 1398