برگزاری کارگاه آموزشی «روش­های تحقیق با تأکید بر تحلیل محتوا و افکارسنجی» در مرکز آموزشی امام رضا (ع)
کارگاه آموزشی روش­های تحقیق با تأکید بر تحلیل محتوا و افکارسنجی با هدف شناخت انواع روش­ های تحقیق برای سنجش پیام ­های مخاطبان طراحی شده است و از تاریخ 97/12/5 تا 97/12/8 به مدت 16 ساعت در مرکز آموزشی امام رضا (ع) در حال برگزاری می­ باشد.

در این کارگاه آموزشی تعداد 13 نفر از کارشناسان روابط عمومی شاغل در تهران حضور دارند و محتوای آموزشی آن توسط آقای رضا خاشعی تدریس می‌شود.

از آنجایی که کارشناسان و کارمندان روابط­ عمومی به عنوان حلقه واسطبین مخاطب و فرستنده پیام در رسانه هستند، بایستی نسبت به خصوصیات و ویژگی­ های هر دو حوزه (مخاطب ­شناسی، پیام­ های ارتباطی)، تسلط و آگاهی کافی داشته باشند و برای شناخت ویژگی­ های هر دو حوزه  باید به انواع روش تحقیق مسلط باشند. افزایش آگاهی و مهارت در سنجش و اندازه­ گیری نظرات مخاطبان، داشتن دانش کافی در تحلیل پیام­ های ارتباطی که از سوی رسانه ارسال می­شود و افزایش توانایی لازم در انجام داده­ های این دو حوزه، مانع ایجاد اختلال در برنامه‌ریزی و سیاست­گذاری مدیران ارشد می‌شود. بدیهی است در صورتی که داده­ های این دو حوزه (مخاطب­ شناسی، پیام­های ارتباطی) با هم ادغام شوند و منجر به تحلیل علمی شود، می­تواند موجبات تصمیم ­سازی را برای مدیران ارشد رسانه فراهم سازد و نقش کارشناسان روابط­عمومی را برجسته سازد.

 فراگیران در این کارگاه آموزشی با مباحثی نظیر: انواع روش­های تحقیق در روش­های شناخت، انواع ساختارهای برنامه ­سازی، پروپوزال نویسی، روش­های تحقیق کمی شامل تحلیل محتوا، روش پیمایشی (افکارسنجی)، روش‌های آزمایشی، روش­های تحقیق کیفی شامل تحلیل روایت، تحلیل گفتمان، تحلیل مضمون (تماتیک)، فوکوس گروپ، روش کیو و روش تحقیق ترکیبی آشنا می ­شوند.

 

پیوستها

تاریخ انتشار: سه شنبه 7 اسفند 1397