برگزاری دوره آموزشی «مخاطب شناسی با تأکید بر فرهنگ اقوام» در اداره کل روابط عمومی
دوره آموزشی « مخاطب شناسی با تأکید بر فرهنگ اقوام »با هدف ارتقای سطح دانش، مهارت و نگرش کارشناسان و کارمندان روابط عمومی در خصوص مفهوم، ماهیت و دسته‌بندی انواع مخاطب و تبیین ویژگی­های فرهنگی و قومی مخاطبان متناسب با شغل روابط عمومی طراحی شده است واز تاریخ 97/4/16 تا 97/4/30 به مدت 10 ساعت در سالن جلسات اداره کل روابط عمومی در حال برگزاری می­باشد.

در این دوره تعداد 28 نفر از کارمندان و کارشناسان روابط عمومی شاغل در تهران حضور دارند و محتوای آموزشی آن توسط آقای رضا خاشعی تدریس می‌شود.

از آنجایی که یکی از وظایف شغلی کارشناسان و کارمندان روابط عمومی مخاطب شناسی است و مخاطب اساسي ­ترين و حياتي­ ترين عنصر در رسانه است كه تمام توليد به خاطر وي صورت مي­ پذيرد. بنابراین داشتن شناخت از وضعیت مخاطب (سن، جنس، قومیت، شخصیت، سواد و ...) و آگاهی از امیال و نیازهای آنها موجب می­شود تا به هنگام تعامل با مخاطبان برداشت ­های متفاوت و متضاد از آنچه در ذهن مخاطب بوده است، شکل نگیرد و انتقال و تفسیر مطالب ثبت شده به درستی صورت گیرد. شایان ذکر است در صورت انتقال صحیح و کامل نظرات و پیام ­های مخاطبان(متناسب با ویژگی­های مختلف مخاطبان) مدیران قادر به برنامه ­ریزی، سیاست گذاری­ و تصمیم­ گیری­ های صحیح و دقیقی خواهند بود.

 فراگیران در این دوره آموزشی با مباحثی نظیر: تعریف و شناخت مخاطب، ضرورت و فوائد شناخت مخاطب، دسته‌بندی انواع مخاطب، روش­های شناخت مخاطب، تفاوت­های شخصیتی انواع مخاطبان، تفاوت­های فرهنگی انواع مخاطبان، توجه به مسائل و مشکلات مخاطبان و رویکردهای ایجاد صمیمیت در مخاطبان آشنا می­شوند.

 

پیوستها

تاریخ انتشار: یکشنبه 17 تیر 1397